Tuesday 14 May 2013

CARB-BAL

Carb-Bal sebenarnya adalah Penyekat Carbo. Dibuat dari kacang putih dan gymnema Sylvester tumbuhan ditanam di India yang membantu untuk menghalang gula dalam badan kita. 

Ianya perlu diambil 20 minit sebelum makan , ia akan membantu untuk menghalang enzim yang dipanggil alpha-amylase atau reseptor gula atau sel-sel yang berfungsi untuk menyerap gula. 

Jadi, jika kita mengambil lebih banyak karbohidrat, kebanyakan karbohidrat tidak akan diserap tetapi sebaliknya akan dibuang keluar dari sistem badan.

Oleh itu dalam diet ini kita boleh mengambil lebih karbohidrat, tetapi masih perlu berhati-hati. Ia akan menyekat sehingga 123 gram karbohidrat setiap hari jika kita mengambil 3 kapsul atau 1 kapsul setiap hidangan.

Dalam erti kata lain, jika kita membahagikan 123 gram karbohidrat dibahagikan dengan 3 ia adalah kira-kira 40 gram setiap hidangan daripada 35 gram setiap hari yang kita sepatutnya mengambil.

Tetapi jika kita terlupa untuk makan selepas mengambil Carb-Bal, ia tidak akan bekerja. Kerana reseptor gula akan kembali kepada fungsi normal selepas masa yang ditetapkan.

Jadi, selepas 20 minit anda mesti mengambil makanan anda atau lain anda perlu mengambil Carb-Bal lagi dan tunggu selama 20 minit atau mungkin anda hanya boleh mengambil protein sahaja dan bukannya makan lebih karbohidrat.

0 comments:

Post a Comment